Το project Rocketry είναι το πρώτο του είδους του στη Ελλάδα. Ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2016 από φοιτητές του πολυτεχνείου με στόχο την διεύρυνση του ενδιαφέροντος πάνω στους πυραύλους και τις δυνατότητες τους. Οι ερευνητικοί πύραυλοι είναι αρκετά απλοί και έτσι αποτελούν ένα φθηνό και γρήγορο τρόπο να γίνονται δοκιμές πειραματικών ωφέλιμων φορτίων τα οποία είναι ο απώτερος σκοπός των εκτοξεύσεων πυραύλων.

Όμως, ο κύριος στόχος είναι η συμμετοχή στον διαγωνισμό Spaceport America Cup (SAC), ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος φοιτητικός διαγωνισμός πυραυλικής στον κόσμο, που λαμβάνει χώρα στις Η.Π.Α. Ο στόχος του διαγωνισμού είναι η σχεδίαση, κατασκευή και εκτόξευση ενός πυραύλου στα 10.000 πόδια AGL (Above Ground Level) με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια και την ασφαλή ανάκτησή του, με την χρήση αλεξίπτωτου, με όσο το δυνατόν λιγότερες καταστροφές.

Η ομάδα χρησιμοποιεί πολλά SRAD (Student Researched and Developed) εξαρτήματα στον σχεδιασμό των πυραύλων της. Οι κινητήρες που χρησιμοποιούνται στις πτήσεις της ομάδας είναι SRAD κινητήρες στερεού προωθητικού. Για την απόκτηση δεδομένων κατά την διάρκεια της πτήσης, η ομάδα χρησιμοποιεί έναν SRAD υπολογιστή πτήσης για την ανίχνευση του απογείου και για την καταγραφή της δυναμικής συμπεριφοράς του πυραύλου. Πολλά άλλα εξαρτήματα όπως το σώμα του πυραύλου, τα πτερύγια, το nose cone, ο μηχανισμός απελευθέρωσης του αλεξιπτώτου κτλ. είναι επίσης SRAD.

Propulsion

Αυτή η υποομάδα είναι υπεύθυνη για την έρευνα και την ανάπτυξη SRAD κινητήρων στερεού προωθητικού. Πιο συγκεκριμένα ο στόχος της είναι:

  • ο σχεδιασμός και η κατασκευή του κινητήρα
  •  η προσομοίωση και η ανάλυση της απόδοσης του
  •  η παρασκευή του στερεού προωθητικού
  •  η μελέτη της καύσης του προωθητικού καθώς και
  •  η δοκιμή των κινητήρων μέσω στατικών δοκιμών

 

Aerodynamics

Αυτή η υποομάδα είναι υπεύθυνη για τον εξωτερικό σχεδιασμό του πυραύλου, για τον προσδιορισμό της τροχιάς, τις αεροδυναμικές ιδιότητες και την ευστάθεια του πυραύλου καθώς και την μείωση της οπισθέλκουσας δύναμης που του ασκείται. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω δοκιμών σε wind tunnel, αναλύσεων CFD (για τον προσδιορισμό του συντελεστή οπισθέλκουσας) και άλλων εργαλείων ανάλυσης. Ο απώτερος στόχος είναι ο σχεδιασμός ενός ευσταθούς πυραύλου.

 

Construction

Αυτή η υποομάδα είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την ανάλυση των δομικών μερών του πυραύλου. Τα μέρη αυτά είναι:

  •  το σώμα το πυραύλου (body tube)
  •  τα εσωτερικά δομικά στοιχεία
  • το nose cone και
  • τα πτερύγια (fins)

Πιο συγκεκριμένα, βασική της αρμοδιότητα είναι ο σχεδιασμός των κομματιών του πυραύλου με την βέλτιστη αντοχή στις καταπονήσεις των δυνάμεων κατά την διάρκεια της πτήσης και με το λιγότερο δυνατό βάρος. Αυτό επιτυγχάνεται με την χρήση εξιδανικευμένων υλικών, όπως τα σύνθετα και μεταλλικά υλικά, και την συνεχή κατάρτιση σε νέες μεθόδους κατασκευής τους. Ακόμη, μεγάλη έμφαση δίνεται στην κατάλληλη συνδεσμολογία των μερών του πυραύλου προσφέροντας εύκολη πρόσβαση εκεί που είναι απαραίτητο, αλλά και στιβαρότητα στο γενικότερο σύνολο του πυραύλου. Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται ταυτόχρονα σε πρόγραμμα στατικής ανάλυσης αλλά και με στατικές δοκιμές. Τέλος, ο σχεδιασμός και η κατασκευή της διάταξης εδάφους για την εκτόξευση (launch infrastructure) είναι μία ακόμη αρμοδιότητα της υποομάδας των κατασκευαστών.

Subsystems – Avionics

Αυτή η υποομάδα δουλεύει πάνω στην υλοποίηση διάφορων εξαρτημάτων. Τα μέλη είναι υπεύθυνα για τον σχεδιασμό έμπιστων συστημάτων επικοινωνίας, με δυνατότητα απόκτησης δεδομένων πτήσης σε πραγματικό χρόνο από τον πύραυλο, όπως το υψόμετρο, την ταχύτητα και την επιτάχυνση καθώς και για να δώσει το σήμα για το άνοιγμα του αλεξιπτώτου μέσω της ενεργοποίησης του συστήματος ανάφλεξης από τον υπολογιστή πτήσης.

Recovery

Αυτή η υποομάδα είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός αλεξιπτώτου σταθεροποίησης και ενός κύριου αλεξιπτώτου για την ασφαλή ανάκτηση του πυραύλου, αφού φτάσει στο απόγειό του, καθώς και την ανάπτυξη ενός συστήματος για την απελευθέρωση του.

Payload

Αυτή η υποομάδα είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός λειτουργικού ωφέλιμου φορτίου με ελάχιστο βάρος 8.8 lb, προκειμένου να διαγωνιστεί στο SDL Payload Challenge στο SAC.

Operations

Αυτή η υποομάδα είναι υπεύθυνη για όλα τα μεταφορικά του project από τις παραγγελίες έως την μεταφορά στις Η.Π.Α. και τα οικονομικά του project. Ακόμη, διαβάζουν όλους τους κανόνες ασφαλείας και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν και να εφαρμοστούν σύμφωνα με το SAC για τις πτήσεις, τις στατικές δοκιμές του κινητήρα κτλ.

Η ομάδα έχει κατασκευάσει κάποια μοντέλα σε κλίμακα του πυραύλου Hyperion, ο οποίος πρόκειται να πετάξει στον διαγωνισμό SAC, με σκοπό να γίνουν δοκιμές του συστήματος ώσης, της αεροδυναμικής ευστάθειας και για να ελέγξει τις μεθόδους σχεδιασμού που χρησιμοποίησε.