Solar UAV
Το Aeronautics συνεχίζει να στοχεύει ψηλά και να οδεύει στην καινοτομία!
Ακολουθώντας το όραμα της προηγούμενης γενιάς μελών του Project, το Aeronautics παρουσιάζει την έναρξη της σχεδίασης ενός πρωτοποριακού για τα ελληνικά δεδομένα μη επανδρωμένου αεροχήματος (Unmanned Air Vehicle–UAV) με στόχο την ανίχνευση και παρακολούθηση πυρκαγιών. Για την επίτευξη της συνεχούς εναέριας παρακολούθησης το συγκεκριμένο UAV θα τροφοδοτείται μέσω ηλιακής ακτινοβολίας με τη χρήση ηλιακών πάνελ. Κύριοι στόχοι αυτού θα είναι η επίβλεψη δασικών περιοχών για τυχών πυρκαγιές, η πρόβλεψη της κατεύθυνσης εξάπλωσής τους, αλλά και η εναέρια παρατήρηση περιοχών με κίνδυνο αναζωπύρωσης.
Είναι η πρώτη φορά που το Aeronautics πρόκειται να αναπτύξει ένα UAV πέρα από τα στεγανά μίας εκπαίδευσης ή ενός διαγωνισμού. Για τον λόγο αυτό, όλες οι υποομάδες καλούνται να επεκταθούν σε καινούριες μεθόδους σχεδίασης προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θα προκύψουν.
Για την κάλυψη των αναγκών και απαιτήσεων μίας τέτοιας σχεδίασης, δημιουργήθηκε μία νέα υποομάδα στο Project, η Solar Energy Management (SEM) η οποία είναι υπεύθυνη για την μελέτη της διανομής της ηλιακής ενέργειας στο αερόχημα. Η υποομάδα SEM βρίσκεται στη διαδικασία να επιλέξει το κατάλληλο
μοντέλο ηλιακού πάνελ και τον κατάλληλο τύπο επαναφορτιζόμενων μπαταριών. Επιπλέον καλείται να υλοποιήσει την απαραίτητη κυκλωματική διάταξη ώστε μετά την μετατροπή της ηλιακής ακτινοβολίας σε ηλεκτρική ενέργεια να γίνει η φόρτιση της μπαταρίας.
Η υποομάδα, Avionics έχει εκκινήσει τη διαδικασία ανάπτυξης ενός συστήματος Automatic Pilot για τον έλεγχο του αεροχήματος, ενώ φιλοδοξεί να ασχοληθεί και με τεχνικές επιλογής βέλτιστου μονοπατιού (path optimization). Έτσι, το αερόχημα θα δύναται να πετάει αυτόνομα σε περιοχές που θα ορίζουμε ανάλογα με τις ανάγκες. Ταυτόχρονα, θα είναι σε θέση να συγκρίνει δεδομένα της πτήσης με μετεωρολογικές μετρήσεις, για την πρόβλεψη κατεύθυνσης εξάπλωσης πυρκαγιών αλλά και βέλτιστων διαδρομών πτήσης με απώτερο σκοπό την μείωση της καταναλισκόμενης ενέργειας.
Η υποομάδα Aerodynamics Design θα είναι υπεύθυνη για την εύρεση και ανάπτυξη μίας διαμόρφωσης του αεροχήματος η οποία θα περιλαμβάνει τον απαραίτητο αριθμό ηλιακών πάνελ και ηλεκτρονικών συστημάτων. Ιδιαίτερα σημαντική θα υπάρξει η συνεργασία με την υποομάδα των Avionics, καθώς θα χρειαστεί να δοθεί βάση στην ευστάθεια και ελεγξιμότητα του αεροχήματος, ώστε να επιτύχει κατά τις πολλές ώρες πτήσης ισοϋψή και ισοταχή πτήση. Σε επόμενο στάδιο της σχεδίασης θα καθοριστεί πλήρως η αποστολή του UAV.
Η κατασκευαστική μελέτη ενός ηλιακά τροφοδοτούμενου αεροχήματος αποτελεί πρόκληση και για την υποομάδα Structural. Η υποομάδα καλείται να διεξάγει μελέτες σε πρωτόγνωρες και απαιτητικές κατασκευαστικές διατάξεις αλλά ταυτόχρονα να κάνει την σωστή επιλογή υλικών τα οποία πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις της αποστολής που θα τεθεί από την Αεροδυναμική σχεδίαση. Παράλληλα θα πρέπει να
ληφθεί υπόψη το βάρος του αεροχήματος για την επιτυχή ανύψωση του απαιτητικού φόρτου ο οποίος θα καθοριστεί από την υποομάδα Avionics και SEM. Αφού καθοριστεί η αποστολή και το conceptual design του αεροχήματος, η υποομάδα θα ασχοληθεί κυρίως με κατασκευαστικές αναλύσεις για τη διασφάλιση της
δομικής ακεραιότητας του UAV.
Μείνετε συντονισμένοι για ενημερώσεις που αφορούν το ερευνητικό project του Aeronautics.