Κοιτώντας πίσω στην περσινή χρονιά, το μεγαλύτερο επίτευγμα του Aeronautics Department είναι η κατασκευή και πτήση του αεροχήματος Anemone. Πρόκειται για το πρώτο R&D project της ομάδας, καθώς μας έδωσε πολύτιμη εμπειρία και γνώση σε διαφορετικές μεθόδους κατασκευής από αυτές που είχαμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν.
Η αποστολή του αεροχήματος περιστρέφεται γύρω από την χρήση του ως πειραματική πλατφόρμα. Το ωφέλιμο φορτίο (payload) είναι ηλεκτρονικές πλακέτες, οι οποίες περιέχουν αισθητήρες για λήψη μετρήσεων. Οι μετρήσεις αυτές έχουν να κάνουν με δεδομένα πτήσης, όπως η ταχύτητα, η επιτάχυνση (γραμμική και γωνιακή), οι γεωγραφικές συντεταγμένες, η θερμοκρασία και το υψόμετρο. Η συλλογή των δεδομένων αυτών είναι
σημαντική για την μελέτη επόμενων αεροχημάτων.
Κατά τη σχεδίαση επιλέχθηκε μια πτέρυγα με υψηλό aspect ratio, με σκοπό την μείωση της οπισθέλκουσας (drag), και άρα την αύξηση της αποδοτικότητάς της. Το άνοιγμα της πτέρυγας είναι ίσο με 2 μέτρα, ενώ η αεροτομή που χρησιμοποιήθηκε είναι η NACA 6413. Το configuration της ουράς είναι το λεγόμενο T-tail, όπου η ουρά φαίνεται να έχει το χαρακτηριστικό σχήμα ‘Τ’. Η άτρακτος, δηλαδή το κύριο σώμα του αεροχήματος, έχει μήκος 1.3 μέτρα και μεταβλητή διάμετρο. Το σύστημα προσγείωσης είναι tail dragger, όπου τοποθετούνται δύο ρόδες κοντά στο μέσο του αεροχήματος, και μία ρόδα πίσω στην ουρά. Το σύστημα αυτό προσφέρει μείωση στο βάρος και απλότητα στην κατασκευή.
Το υλικό κατασκευής είναι ανθρακόνημα (carbon fiber), ένα σύνθετο υλικό το οποίο δίνει μεγάλη ανθεκτικότητα, αλλά ταυτόχρονα και πολύ χαμηλό βάρος. Με την μέθοδο της έγχυσης στο κενό (vacuum infusion), κατασκευάζονται από τα καλούπια τα τελικά κομμάτια (parts) του αεροχήματος. Μέσα στην άτρακτο υπάρχει ειδικός χώρος για την τοποθέτηση των ηλεκτρονικών συστημάτων. Στο σημείο αυτό, αντί για ανθρακόνημα έχει χρησιμοποιηθεί ένα κομμάτι υαλονήματος (fiberglass), έτσι ώστε να μπορεί να το διαπερνάει το σήμα του GPS. Η τελική συναρμογή (assembly) εξασφαλίζει ότι τα επιμέρους κομμάτια θα συνενωθούν με τον κατάλληλο τρόπο, έτσι ώστε να προκύψειο συνολικό αερόχημα.
Ο κινητήρας του αεροχήματος είναι ηλεκτρικός και τροφοδοτείται από μια LiPo μπαταρία (πολυμερών λιθίου) των 11.1V. Μία προπέλα συνδέεται στον άξονα του κινητήρα και περιστρέφεται, έτσι ώστε να δώσει την απαραίτητη ώση για την κίνηση του αεροσκάφους. Ένας δέκτης των 433 MHz επικοινωνεί με το τηλεχειριστήριο στο έδαφος, έτσι ώστε ο πιλότος να μπορεί να χειριστεί το αερόχημα.
Η πτήση της Anemone έγινε στις 6 Οκτωβρίου του 2021, και στέφθηκε με επιτυχία. Η Anemone απογειώθηκε σε πολύ μικρό μήκος και ακολούθησε μια πολύ σταθερή πορεία. Κατά την διάρκεια της πτήσης της δοκιμάστηκε αρκετά, αφού δέχθηκε και stall test. Η πτήση, αλλά και η μη ιδανική προσγείωσή της, μας έδωσαν ανεκτίμητη εμπειρία στην πτήση και πολύτιμα μαθήματα για τα επόμενα αεροχήματά μας. Πάνω από όλα, η πτήση μας δοκίμασε και μας έκανε να εξελιχθούμε, ενώ η περηφάνεια μας έφτασε στα ύψη!
Παρακολούθησε την πτήση πατώντας το παρακάτω βίντεο και μείνε συντονισμένος για ακόμα περισσότερα νέα project της ASAT!